9 oktober

tjääänna!
hur är läget?
Med mig är det toppen. Jag känner mig så lyyycklig och glad! ibland är livet bra fint asso. Skoldagen har varit seg men vad väntar man sig? bara kärnämnen, uschusch, fast svenska är roligt. Vi skulle skriva en kort recension av böckerna vi har läst, exakt 50 ord fick vi använda, jag skrev om boken gömda. Och den kan jag ju passa på att berätta lite om för det är verkligen en bok jag rekomenderar.

Gömda handlar om Maria som träffar en man och blir störtkär i honom. När mannen börjar slå henne så finns det inte mycket hon kan göra, hon är liksom fångad i en liten ask. Maria skaffar barn med mannen och när han trampar över gränsen och börjar skada barnet då inser hon att hon måste lämna honom. Men det blir svårare än vad hon trott. När hon sedan träffar en ny man blir han rasande. Han fortsätter att förfölja henne. Han vill verkligen döda henne och hennes nya familj. Detta är bara en av det tre böckerna som Liza Marklund har skrivit om Marias liv. Man blir både arg och ledsen. Men tyvärr är det ju sånt som händer här i världen. Så ganska intresant att se hur boken speglas med verkligheten.

läsläsläsläsläs den, finns inte så mycket mer jag kan säga.

kommer med ett nytt inlägg sen.
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0