don't fucking tell me what to do

Ja. Nu är det snart dags för val! Om närmare exakt fem dagar
stänger stänger vallokalerna. Jag är nog ganska säker på mitt
val och har varit det under en lång period. Klart att det sviktar
lite ibland när man läser åsikter som är bra i andra partier.
Ibland skulle jag nog föredra att sätta ihop ett eget parti om det
nu hade gått. Eller så sattsar jag helt enkelt på att bli politiker
och kan påverka framtiden. Låter rätt bra. Kan faktiskt se mig
själv sitta och debattera, eller föreläsa för ungdomar.

Men visst är det jäkligt irriterande när någon som inte kan något
om politik uttalar sig. Det är en sak på att fråga något som man
inte vet något om, men annars kokar man lite. Jag säger inte att
jag är värsta experten men jag är ändå rätt påläst om man säger
så. Ska bli roligt att rösta. Tänk att vi också kan påverka sverige.
Så jag uppmanar varenda kotte där ute att rösta. Om det så är en
blank röst så visar det iallafall att man bryr sig och det hjälper
faktiskt i statistiken.

Har just tryckt i mig en massa köttfärssås och makaroner. Andreas
köttfärssås är inte att leka med. Nu sitter jag och läser lite på olika
partiers hemsidor. Låter som att jag har världens roligaste liv,
det har jag också! Nu skall jag göra mig i ordning för att dra mig
ner till stan.

LATER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0